Jom ikut UK

Friday, November 6, 2009

Nasi Lemak

Semalam aku rajin tahap maksima. Maksima skit je eceli. Aku ckp diri aku cmtu sebab aku masak 2 kali semlm. hihi..

Mula-mula aku msk utk dinner. Aku hny wat Megi goreng.. biasa je kan. Tetiba pas je aku mkn megi goreng tu, perut aku DURGA[rasa cm x selesa di sebabkan x mkn nasi]. Dalam kepala otak aku ligat nk makan NASI LEMAK.hihi..

Ape lagi, pas je mkn smbil tgk Finalis Gadis Melayu, aku pun kupas bawang utk wat sambal ikan bilis. Siap je kupas bawang, misi aku di teruskan la buat sambal ikan bilis. kejap jer.. pas tu msk nasi lemak siap2. Esok cuma msk dlm bekal then bawa g ofis. senang je keje aku.

Aku siap pesan kat dak umah aku, suh diorg seme bawa bekal. ahaha. baik x dpt osmet cam aku? hehe.. Nasi lemak & sambal da siap, cuma diorg just kene goreng telur je. Aku mls r nk goreng telur awl2 kang x sedap pulak. hoho…

DSC00106 ini la NASI LEMAK dari air tangan Puan Hantu Ulam..

Korang pasan x, ulam tu mesti ada.. trademark tu tau. hihi…

8 comments:

SundaeCone said...

weh meh laa jd osmate aku..confirm aku bahagia mental da fizikal. wakakaka...ari2 aku akan sedia kn menu untuk ko msk...

baik kn ade osmate cm aku.xyah korg penin pala nk msk pe.ahaha..=))

Hantu Ulam said...

hahaha..tu la kalo aku jd osmet ko, tentu ko sihat cam aku..xder la kurus kering cam cicak kobeng je aku tgk kan..hihi

xeea said...

sedapnye. nak masak nasik lemak gak la ari ni. ngan sambal tumis kupang. yummy!

Hantu Ulam said...

aha..sedap gak tu kalo letak kupang ke sotong ke ayam ke..n ape2 lagi la ikut tekak masing2..ehehe

Tapi aku ni masih suka Nasi Lemak Klasik..

makin sihat la Cfu ye...bertuah badan..ehehe

ain said...

waaaa juju
nmpk mcm sedap je nasi lemak tu
masak la utk aku jugak wei~

Hantu Ulam said...

hehe..boley2..meh dtg umah :D.

nk tau sedap ke x..ko kn tny Nad wei..hehe..

Anonymous said...

de resepi tak juju..bgi aku..
leh aku try buat..
nnti aku bgi resepi nak buat takoyaki kat ko ea..heE..~~~

-lan 92'-

Hantu Ulam said...

nak resipi? no hal la..
hehe