Jom ikut UK

Tuesday, September 15, 2009

Daun Selon Layu

Walaupun pasrah dengan keLAYUannya, daun selon masih mengharap untuk dihidangkan ke atas meja. Dan juga berharap, dapat mengenyangkan perut sesiapa yang memakannya.

Begitulah aku di ibaratkan..

Aku pasrah dan redha dengan segala ujian yang Allah berikan padaku. Dan dalam masa yang sama aku berharap ada sinar disebalik apa yang terjadi. Cuma aku perlu banyak bersabar dalam menanti sinar itu menyinari kehidupan yang aku pilih.

Aku tahu kekadang aku LAYU bagai daun selon yg tunggu masa untuk di buang. Aku perlukan kekuatan untuk menongkat aku dari jatuh.

Aku pohon dari Mu,
dengarlah kata hati ku,
Aku pohon kesejahteraan dari Mu,
Aku pohon kebahagiaan yang berkekalan dari Mu,
janganlah Engkau duga aku dengan Dugaan yang tidak mampu aku menggalasnya.
Amin..

No comments: