Jom ikut UK

Friday, April 24, 2009

..:: Maafkan anakmu abah ::..

Semalam aku tepon mak sebab aku dapat tau mak demam..
yela, skang cuaca x menentu, sakit pun mudah dapat..cian mak..

Aku terpaksa tepon ke no. abah sbb aku lupe no mak. ye la, mak pakai no baru semuanya
simpan dalam fon.Ni aku tukar fon, so terpaksa je gune no yg ade dlm simkad je..hoho

Ni sedikit perbualan kami..yang aku bley kongsikan..

Aku : Hello, assalamualaikum abah.
Abah : waalaikumussalam.
Aku : Mak ade bah? dengar kata mak demam..
Abah : hhmm..
Aku : Nak ckp ngan mak bah..
Abah : Oi...(dgn suara cam bengang n pas fon ke mak aku)
-- aku da bese da dgr abah aku panggil mak aku cmtu..huhu..wat bodo je la..

Aku : Mak demam ke? teruk ke? da mkn ubat?
-- ye la risau beb,sape yg x risau kalo bonda tersyg sakit..tul x...huhu

Mak : ala demam bese je.sakit pale sikit je..da mkn ubat da.kalo x mkn ubat xleh bgn la gamaknye..Ni mak nk ckp skit..
Aku : ape dia..
Mak : Lenkali tepon, ckp la ngan abah dlu.tny kabo die.abah pun x sihat mane jugak tu.dia buat2 gagah jer..Ni tiap kali tepon, ckp ngan mak jer.Ade hari tu, die hempas tepon bg kat mak,bengang anak-anak die tepon xder nak ckp ngan die..dgn nada mak aku yg sedey

Aku : Ju bkn xnak ckp ngan abh mak. Mak tau je la, bila org tny abh sihat ke x? Abah jwb "Tunggu masa nak mati jer" ~ haih ~ pastu org tny makan ke x? Abah jwb "x kebulur lagi aku ni" ~ haih ~ bih tu, sape nk ckp ngan die kalo jwb mende yg sakit ati je..huhu

Mak : tu la, mak pun xtau la abah awk ni.lenkali dia ckp2 ape, wat bodo jer.perangai dia dr muda camtu...da x leh nk berubah...

Aku : ntahla mak..ju pun sedey gak kalo abah jwb cmtu.jadi, baik ju x yah ckp fon ngan die..org mmg rindu kat dia, tp bile pk da tau da jwpan die, org jd mls nak ckp ngan die..huhu

Mak : sabar je la Ju.


Ada lg perbualan kami..tp tu je la yg nak aku luahkan..aku tau aku salah sbb jrg kol abah aku utk tny kabo.. kalo korang kat tpt aku, ape korg akan lakukan...da byk da aku buat utk amik ati dia..Tapi abah aku x pernah berubah...aku tau, abah aku x pandai berckp sgt ngan anak2 die..tp ngan org len bley plak die berckp maksud aku dgn sopan..pelik aku..huhu...Aku tahu, x bermakna abah aku bersikap cmni dia x sayangkan kami adik beradik..tul x?

Nak tahu knp aku ckp camtu..ye la, mane ade ayah yang x sayangkan anak..hehehe..Da byk abah aku berkorban utk membesarkan kami adik beradik...begitu jugak mak aku...

I Love u Mak, Abah...mmuuaahhhhh :-*

3 comments:

susudalambotol said...

susah kan keadaan macamtu. kita tak pernah dalam keadaan macam awak, tp pernah nampak saudara dalam keadaan macamtu. kesian. ayahnya macam jenis tak ramah dgn anak-anak. ego kot awak?

Cik Oren said...

tu la hidd.mmg ego ayh sy tinggi skit.asyik nk kn dgr ckp die je.ckp ank2 die langsung xnk dgr..

yg plg cian mak sy..tp mak sy da lali da ngan perangai ayh sy tu..kdg2 sy pk, kalo sy di tempat mak sy, tentu sy x sekuat cam mak sy.suami panggil pun acuh x acuh je kan..

tp tu la, mak sy ckp, walo cmner pun tu suami dia n itu la ayah kitorg..huhu..sedey sgt bile mak ckp cmtu...

sy slalu mengharapkan perubahan dr ayah sy..

Anonymous said...

erm....complicated juga ehh family ko juju..ntahla..sabar jerla..aku nak ckp lebih2 pun xleh juga...kan..xperla..nak wat camner perangai dah camtue...byk2kan la bersabar...kalau aku jdi ko..ntahla..maunya aku jadi anak derhaka...lain yg aku tanya lain yg dia jawab kang lain yg aku balas...
or maybe ko perlu pandai utk bermain kata2 ngan abah ko kot..bgi akula..

~~lan-chu~~