Jom ikut UK

Tuesday, September 23, 2008

..:: Malam Tujuh Likur ::..

Malam tujuh likur ... hhmm i have no idea to explain more detail about it..
dlu time duk kat kampung..arwah nenek slalu cakap pasal mlm tujuh likur...n time tu kitorg( aku n kakak2 ku n sepupu sepapatku) cam hepi la..lepas jer berbuka, kitorg akn main bunga api, mercun n UFO..haha sonok nye jadi kecik2.

UFO tu permainan kat kg aku..x tau la korang pnah main ke x.ahax..ia hanya menggunakan kertas surat kabo ( newspaper)..nnt la aku hapdet cmner ghupenye eh...nnt blk kg bleh main lg:d

bile da abih bg api, mercun n kertas di bakar...kitorg main nyorok2 plak..time ni best gak..pastu mula la nenek aku dr beranda akan ckp:-
nenek: main la nyorok2 nnt kene sorok ngan hantu k***k..( perkataan tu sensored skit) ahax..
aku: alaa xdernye nek..kan bln pose hantu kene ikat...
nenek: hah ye la tu...jap g ade la tu...

tapi kitorg sikit pun x dengar ckp nenek aku tu..ekeke..terus main nyorok2..ttb kan tgh syok duk main tu...ayah aku pakai kain semayang pastu duk kat blkg umah...ape lg kitorg nampak ni trus ciput berlari.ahaha...naik atas umah..aku dgn muka pucat lesi x yah ckp la..siap nenek aku bg air + jampi2 skit.ahaha..lawak betul time tu

kitorg kat kampung akn hepi cmni hanya pada mlm 7 likur..utk org dewasa plak..akan pergi tarawih ..ye la utk dptkan mlm Lailatul Qadar..masa tu kami kecik lg..so x pergi tarawih..eheee malunyer...

ini la citer nye di mlm 7 likur..byk lagi sebenarnye...tp xtau cmner nk citer..ahaha...

1 comment:

XEEA said...

haha
aku dulu pon selalu sgt dimomokkan dgn cerita hantu t***k. so funny.