Jom ikut UK

Thursday, July 28, 2011

Sayonara

 

Iyer..perkataan ini akan ku ungkapkan hari esok dan lusa.

Sayonara V-Work. Tempat aku menimba banyak pengalaman bekerja dalam bidang IT.

Sayonara USJ. Sungguh sedih aku rasa. Sejak kelahiran AI, baru lah aku kenal dengan jiran tetangga di pangsapuri kami. Aku bukan seorg yang pandai memulakan perbicaraan. Memang aku tak pandai. Tapi bila dah kenal, mula lah aku boleh bersembang tanpa henti. huhu…itu lah aku.

Baru nak rapat, kami dah nak berpisah. Siap jiran aku tanya, bila lagi ye kita nak jumpa. InsyaAllah, panjang umur dan diizinkan Allah, kita akan berjumpa lagi.

InsyaAllah hari Sabtu ini, kami sekeluarga akan berpindah ke bandar Kemaman. Aku sendiri tak pernah lihat rumah yang kami bakal tinggal. Ye la, seingat aku, sejak suami aku kerja kat kemaman, baru 2 kali aku pergi sana. Itu pun pergi untuk makan keropok lekor kat Geliga, Kemaman.

Bagaimana ye tempat baru kami tu..Nanti aku update ngan kalian semua.

Aku bersyukur, akhirnya penantian aku untuk tinggal bersama keluarga kecil aku sudah berakhir. Ramadhan tahun ini sungguh bermakna. Yey, aku ade teman untuk bersahur. Aku ada teman untuk berbuka. Alhamdulillah, Kau kabulkan doaku Ya Allah. Smile

 

Hari ini, sewaktu aku duk singgah menyinggah blog rakan2 blogger, aku terhenti disini. Blog Puan Mawar Nafastari. Ya Allah, sungguh tabah puan mawar mengharungi dugaan.

Al-fatihah buat suaminya yang tercinta yang telah menyahut seruan Illahi kerana kemalangan jalan raya.

Kisah hidupnya, buat kan aku terfikir, bagaimana ye kalau ia terjadi pada aku? Nauzubillah..aku rela aku yang pergi dulu, dari 2 orang yang aku sayang dan cinta ini pergi meninggalkan aku….huhu…

maaf aku tak dapat nak menulis lagi. air mata terlalu laju mengalir, kerana duk bayangkan jika diri aku diberi dugaan seperti puan mawar.

Al-fatihah untuk Nafastari

1 comment:

Mamamya said...

la..jauhnya pindah..tp x per kan akhirnya dpt ddk sekali dgn suami tersayang... :)

setiap kali akak nak tido doa akak ialah "ya! allah andai ditakdirkan mati...biarlah aku yg pergi dahulu krn aku x akan sanggup kehilangan dia (suami)"

al-fatihah utk nafastari...semoga rohnya dicucuri rahmat...amin.