Jom ikut UK

Thursday, July 21, 2011

Musim sakit..

 

2 minggu lepas, AI demam. Itu pun sebab dia nak tumbuh gigi atas.

Minggu ni plak, aku plak demam. huhu..Yang kesiannye kat AI la. Dia macam faham jer yang aku tak sihat. Kebiasaanya dia akan merayap 1 rumah. Tapi x semalam, seolah tahu aku sakit dan hanya main kat depan mata aku jer. Main sikit-sikit, lepas datang sayang mama. Abis basah muka aku. Tapi aku x larat, biar je die buat apa. Agaknya sebab aku xder tindak balas, AI sayang aku sampai abis basah lencun muka aku dengan air liur dia. Adeyhh..Bila aku buka mata die senyum…Alahai ciannye anak mama ni.

IMG01050-20110720-1915

Malam plak, macam tahu-tahu je aku dah nak tdo, maka pukul 8.30 mlm dia dah ajak aku masuk bilik. Bagi je susu, Ya Allah bukan main senangnye dia tdo, terus je lena. Kalo x sebelum ni, kalo aku x marah dia jangan harap la die nak tdo. haih…

Pukul 2 pagi,

AI peluk aku, kaki die peluk aku macam die peluk bantal peluk. Tiba-tiba aku rasa basah semacam jer…aduhaiiii dah bocor ker…. x pernah hayat AI bocor ni. Dah la ayah die baru je tukarkan beli Mamy Poko. xkan pakai yang mahal pun bocor jugak. Gagahkan jugak aku bgn tukar diapers dia. Da tukar aku pun sambung tdo.

IMG01052-20110721-0813

Tup..tup..pukul 5 pagi,

AI korek biji mata aku, korek idung dan tampar muka mama die. Adeyh….Bila aku buka mata die sengeh macam kerang busukk…Aku cakap la kat dia, “ Adik baru kul 5 ni dik, tdo la”. Aku terus tutup mata. Aku tutup je mata, dia tampar nye muka aku. aku buat bodo jer. selagi aku x buka mata tu la die duk tampar muka aku. aduhaiiii anakkuuu…

esok mama nak keje. tup-tup die tonggengkan montot nye ke muka aku….da la idung ku tersumbat. Aku cuma dapat hagak la, mayb dia poo poo kot. aku pun amik spek aku dah lihat. Ye tepat skali, patutla die tampar aku suh bangun. Rupanya die poo poo. Sorry la sayang, idung mama tersumbat. Terus p cuci, pakai diapers dan sambung tdooo…

Pukul 7 bangun. Mulutnya duk pot pet pot pet. Suh aku bangun. aku letak dia depan tv dan aku p siapkan diri la nak p keje. Letak je dia dalam stroller, oh suke sangat dia. tahu la tu dia da nak p umah kakak-kakak dia…hihi…

Siap babai..babai..kat aku. ciannye anak mama ni.

IMG01053-20110721-0853

2 comments:

...mommy jue... said...

samala dgn amal.. kalau suh aku bangun, memang dia akan korek2 biji mata nie. pukul2 muka.. kalau tak bangun juga, dia gigit hidung. bagus tak 'alarm clock' aku?

Ulam Kerdas said...

hehehe..mmg bgs sgt tu Junn..hihi..Allah bg kite anak ni sbb nak suh selalu ingat DIA kan??