Jom ikut UK

Sunday, July 31, 2011

Bersiaran dari Kemaman, Terengganu

Minggu yang sangat penat. Dugaan betulla nak pindah umah kali ni.

Dugaan pertama,
Anak dara aku kene cirit-birit jangkitan dari kawan dia yang dijaga oleh babysitter. Adeyh, sampai hari ini masih lagi cirit-birit. 4 hari dah. Aku memang risau. Dah 3 org doc aku pi jumpa. Memang kalut la. Mana tak nya, AI sampai berak keluar air saja. Dan terus tak bermaya. Setiap kali nak membuang, mesti dia akan menjerit. Adeyh kesian nye anak mama. Ini kali pertama AI sakit lama. huhu..dah kurus dah anak mama ni. Tapi nasib baik kali ni AI sakit, ayah dia ada skali. So kami bergilir-gilir la bangun malam kalau AI merengek.huhu..Cepat sembuh ye sayang mama.

Dugaan kedua,
Aku pindah barang hari Sabtu. Dan kami juga dah buat janji dengan beberapa kawan Incin Suami. Lori sampai rumah aku pukul 10 pagi. Tapi kami dah menelefon semua kawan-kawan AF, malangnya semua tak mengangkat telefon. Ya Allah, memang tak tahu la nak kata apa. Janji hanya tinggal janji. Ini la kawan tak guna. Aku memang perli la AF, sebabnya kawan dia ni, time susah kerap benar datang jumpa kitorg..Kebetulan masa tu kami senang. Tapi sekarang bila kami susah dan memerlukan bantuan, HAPRAKKK semua tak nampak batang hidung. Aku memang ingatlaa..Orang macam ni memang tak boleh buat kawan.

Jadinya, aku terpaksa telefon kawan ofis aku minta bantuan. Nasib baik abang ipar aku ada. Jadinya 3 orang termasuk AF je la yang mengangkut barang.huhu..

Dugaan ketiga,
Dugaan mengemas barang dan mencari barang..waaaa menyesal betul aku tak tulis kat kotak. Pastu mula la aku terpaksa buka semua kotak, semata-mata nak cati 1 barang.huh...Lain kali pindah, memang kene ingat la!

Akhir sekali, esok kita dah mula bersahur dan berpuasa. Aku rasa seronok sangat. Pertama kali nya aku bersahur dan berpuasa dengan AF. Dan juga kali pertama ada nya AI.

Yey..Selamat bersahur dan berpuasa kepada semua bloggers yang beragama Islam. Semoga Ramadhan kali ini memberi kita seribu rahmat. Amin.

6 comments:

LiErOSe~QiEmi said...

selamat berpuasa..
ko pindah kemaman dah ek.. takpela dekat dgn kuantan.. jeles aku... huhuh

...mommy jue... said...

selamat berpuasa juju...

xeea said...

Kemaman kat mana Ju? Ko pulak yg mengganti tempat aku duduk sana, eh.

Neway, take care :)

Ulam Kerdas said...

aku duk kat tmn desa cukai, depan skit je dari Majlis Perbandaran Kemaman.huhu..tu la pasal..

thx. selamat berpose :)

Nora Latiff said...

Juju,

Macam mane life??
Bestnyer da berenti keje, huhu~

Err, jgn lupe memberikan nombor account yeh.. Tp maybe bank in half dulu kot..

Almaklum la ala2 pokai sket bln ni, huhu~

Ulam Kerdas said...

Nora,

nak kata best tu x best la jugak. sebab kite dah biasa keje kan tetiba benti..rs len macam jer. si anggun lak makin ngade2 bile org duk 24 hours ngn die.penatt wooo..lebih penat dr duk ofis.hihi

ooh..oh ok..no hal la pasal byran tu..hihi