Jom ikut UK

Wednesday, June 29, 2011

sEBulan lagi..

 

Lagi sebulan aku akan meninggalkan company ini. Sayang memang sayang. Aku telah berkhidmat 2 tahun 7 bulan. Sorang demi sorang telah BLAH dari company ini. Puncanya sebab tak puas hati dengan Management. Bukan sebab tak puas dengan Salary atau Benefit. Bagi aku salary dan benefit kat company kecil ini sangat luar biasa..

Ye la, mana tak nya, ada ke company kecil yang sanggup SPONSOR korang kalo nak sambung study?? ada ker? sebulan kitorg dapat duit petrol 400 hengget. Banyak kann?? kalo ko tak kuar g site…memang dapat freeee je la. Macam aku rumah dengan tempat kerja kalo hanya secotet je la.haha…Tu sebab masuk keje kul 9, maka kul 9 aku baru gerak dari umah. hahaha…

Bos pun da paham dengan perangai aku. Ada ke company yang flexible macam company aku ni? Aku rasa bos kompem bising kalo buat macam aku ni, silap hari bulan boleh kene FIREDDDDDDDDDDDd. hahaha…

Duit mobile kitorang lak bos bagi 150 sebulan. Duit parking kete 100. Untuk gigi 100. Medical check up 400…Banyak lagi…aku lupe dah..haaa..lagi satu boss bagi 500 untuk kitorg semua tukar fon pakai SMART fon. So ok la kan. Ada ke company kecil lain yang bagi camni? Aku rasa x dapat kot.

Dulu aku pernah kerja setahun dekat Damansara Perdana. Business yang lebih kurang macam tempat yang aku keje sekarang. Tapi aku nak claim MC aku pun susah tau! apatah lagi parking tak dapat. SOCSO xder tolak, dan jugak aku rugi setahun sebab EPF tak dop. huhu

Aku sayang company ni. seyessssssssss beb. Perpisahan akan berlaku lagi sebulan.

Perpisahan dengan jiran tetangga juga akan berlaku lagi sebulan. Begitu juga dengan baby sitter AI. Memula aku btau baby sitter AI, terus dia menangis. Aku lagi laaa…mana nak dapat baby sitter yang baik dan sangat teliti dari aku dalam menjaga AI. Sedihhhh….

Aku harap baby sitter AI, nak ikut kami pindah Smile. Pindah ke mana..nanti la aku sambung…

Last but not least..untuk kalian,

IMG00756-20110618-2140

10 comments:

aizamia3 said...

sedih bila terpaksa berpisah dengan perkara yang dah biasa kita buat.. tapi bila fikir untuk jangka masa panjang terpaksa korbankan apa yang ada depan mata..

Ulam Kerdas said...

aah tul tu kak...demi untuk AI, sy kene la berkorban duduk sebumbung dyn ayah die :)

ibu khalish , khaled said...

wah..dh nk pindah ke..xdpt la nk jmp AI..hrp2 smua bjalan lancar n slamat ye..

Ulam Kerdas said...

aah untie..xper nnt dtg la holiday kat tpt baru AI :)

aizamia3 said...

moga proses perpindahan berjalan dengan baik dan lancar. ;)

Khairy said...

wah...hebat gile company akak. Banyak gile sponsor...bukan senang nak cari company macam tu...

Anyway, best of luck...

Ulam Kerdas said...

aizamia3 - insyaAllah..thx
Khairy - tu la, mane nak cari kan...anyway thx :)

Farah Deeb said...

As-salam. Salam ukhwah. Maseh sudi singgah blog saye. Dekoder tu takat yg sy citetulah info yg sy bleh terangkan. Kalau nak tanye laaaaaaaagi lanjut bleh call no ni ye: Abang Yasin 012-680.5456. Kalau call dia, bgtau kate kite ni kwn bini Hasloni Perodua nanti senang nak kenal, k!

Ulam Kerdas said...

ook thx farah :).. sekarang jugak kol..

nway thx sesgt :)

aizamia3 said...

psstt: cute ler dia..