Jom ikut UK

Monday, June 27, 2011

8th Months Old

 

Alhamdulillah, anak dara aku sudah 8 bulan sekarang.

Kenakalan dia makin terserlah. Tengokla gambo ni, dia tengah mengaco aku lipat kain, pastu die main bakul. Mata tu duk tengah ralik tengok iklan TV. Skang ni AI, tengah main ke atau sibuk melakukan sesuatu, tetiba iklan kat TV, pasti die akan STOP kejap, then tengok iklan. Ko panggil la die, cakap JOM ker…dia bulayan jerrrr…sebab tengah kusyuk tengok iklan. hihi…

IMG00826-20110626-1431

Untuk meraikan AI 8 bulan, kami p jenjalan kat IKEA. hehe…bukan soping untuk anak. Tapi soping untuk mama nyer.hihi

IMG00835-20110626-1719

IMG00836-20110626-1839

Kepala tu duk ke kiri ke kanan, budak duk main lari2…menjerit sakan si AI ni nak turun sama. Tapi biarkan ajer…x larat nak dukung dia lama2.hehe..

Perkembangan AI 8 bulan,

  1. Mulut dia sangat bising. Menjerit no. 1…
  2. Merangkak da laju smpai ker dapur.
  3. Suke tolong aku kemas periuk belanga kat dapur
  4. Dah boleh bangun sendiri nak meniti.
  5. Bangun tidur jer, secara otomatik akan terus duduk.
  6. Suke panjat atas badan aku!
  7. Dah pandai salam, tapi AI paham ameeeennn, maka die akan tarik tangan kita dan cium..
  8. Dah pandai lambai kat kita bila cakap bye-bye
  9. Kalau nak marah aku…die akan panggil aku Jujuuuuuuuuuuuuuuu dengan sekuat-kuat hati dia. huhu.. nak marah tapi nak gelak
  10. Dah pandai hug kita..aku balik keje pasti akan hug hug aku…rindu la tuuu…mama pun rindu AI jugakkk :)
  11. Suke main bola. Amik bola, baling bola, kejar bola…comel sangat bile die pegang bola. penuh tgn dia…
  12. Dah pandai tampau pipi aku, kalo die geram kat akuuuuuuuuu….
  13. dah pandai flying kiss tp kat mulut aku la…ajar buat kat mulut dia..tp die lebih suke gune mulut aku.hihi…

Setakat ini, tu je la kot sejak AI 8 bulan

1 comment:

aizamia3 said...

comel... ;)