Jom ikut UK

Wednesday, August 6, 2008

Miss Them...


Along, Danish , Amin(adik aku), Eyya

Wuhuhu..mish them so much.

i'm feel so lonely right now. i miss all my nephews and nieces so much. rindu sgt gelak tawa diorg. aku tau kekdg, i'm quiet garang dgn diorg.tp garang x bermakna bencikan diorg..cuma aku x thn nakal sgt.aku baru ada 5 ank buah, kalo blk kampung rs nak pecah umah tu ngan suara diorg and plus aku n adik aku.ehehe..bak kate org kelantan " Sogho pah tembok nuh ore denga " mean suara kitorg ni kuat smpai kat jln raya dpn umah dgr..ehehe..dah nak wat camner, kitorg ni da di asuh dr kecil lagi ckp dgn kuat.Tok Ayah aku sendiri, kalo kitorg blk kampung, aku yang duk sebelah die pun mcm aku duk sebatu cara die ckp.so korang can imagine x cmner family aku berckp.ehehe...

ok back to our topic,aku rindu sgt kat ank buah aku sorg ni, my 1st nephew Muhammad Zulhilmi(along-sorry pic die yg sorg x jumpe la plak), ni paling tua..ye la umo die da 13 thn.ehex..cam x cy jer aku ade ank buah yg da bsr..dia lahir time aku standard 5 n aku la yg slalu jaga dia.kejap je kan masa da berlalu.dlu die kecik jer.lahir x ckp bulan. can u guess bape kilo die time die lahir? ekeke..sure korang x cy kalo aku btau kan.berat die 1.8kg saje tau..memula aku dukung die mcm aku dukung teddy bear yg kecik tu.kalo x clap aku, besar teddy bear tu cantum 2 tgn kite je..kecik kan..ahhaa..tp aku x berani pgg sgt.tp kejap je die da besar.da besar dr aku pun.hahaha..tinggi dr aku lak tu..haha..die plak yg jd body guard aku.ekeke..ari tu aku ajar die bawa moto, kitorg jatuh moto tau..ahaha...malu giler.tp nasib kitorg xder ape2..

2nd ank buah n 1st nieces in my family - Siti Zuhairah(eyya), ni adik along la.umur die da 12thn.muda sethn je dr abg die.maksud nama die tu BUNGA.perangai die pun cam bunga.lemah longlai macam bunga.die je la yg len skit dlm family aku..ala-ala perempuan melayu terakhir gitu.ehehe..x lasak sgt.n ske bergaya.lgpun x leh salahkan die, kaklong aku tu da train die cmtu.tp x kisah la.die ni rajin, x susah nk jaga die time kecik dlu. x nakal pun..n yg plg aku ske dgr ckp.ehehe...ape yg aku suh die buat jer..ehhee..jahatkan makcik die ni.tp tak ku sangka ank buahku ini sdh jadi anak dara tau.haih..cepatnye masa berlalu...eyya da besar ghupenye.


3rd anak buah n 2nd nieces ank kakak aku yg ke2, Nurin Qistina Balqis umur die 5 thn.mulutnye sgt la byk.tp byk lagi adik die.nnt aku story pasal adik die.ehehe..nurin ni slalu kene tggal di kakak aku.ye la kakak aku ni slalu keje shift mlm.g pun die dlu x breastfeeding.time aku cuti sem sure aku jaga die sepjg cuti.huhu..jaga die senang je..n die ni sgtla manja.tdo mesti nk kene pelok.smpai skang tau.huhu..rindunye kat die..kalo aku g umah kakak aku sure die akan duk bertempek je kat sblah aku...huhu..kdg2 rimas jugak tp nak wat cmner..kakak aku ckp die jd gtu sbb waktu kakak aku ngandungkan die, abg ipar aku slalu main perut n ckp2 dgn die.hua hua hua..so no wonder la die ni manja sgt.yg aku risau die ni, mudah ramah ngan org.takut gak..kalo die duk kat kdai mak aku..ntah sape2 customer die g duduk ngan org tu, peluk ngan org tu.org yg baru kenal die wat cm da lame kenal je..isk..wisau gak kang ttb tgk org da amik.


ank buah aku yg ke4 ni,my 2nd nephew: ank arwah abg aku..umo da 5 thn.nama die Wan Muhammad Danish Irfan.panjangkan nama die.isk..ni kaklong aku la yg bg nama.si danish ni dr lahir until now mmg duk bwh ketiak ayah aku jer..erti kata lain mmg cucu kesygan ayh aku la..skang tadika pun ayh aku yg anta n amik ke skolah.si danish ni lain skit perangai die..mak aku citer la..die ni TERsgtla nakal..abih semua cermin, frame gambo n ape yg kaca kat umah aku pecah.iskk..aku x tau ikut perangai sape.kalo aku blk sure bertekak ngan die.ahaha..mak aku ckp, arwah abg aku x nakal cam die.n brg umah x pnah pecah pun.kete control adik laki aku, abih rosak di POMEN si danish ni.hish..mana org x mrh..tp die ni x leh marah sebrgan sbb die ni panas baran giler..giler punye panas baran la..ahhaa..kalo kitorg marah, kalo ade brg dkat dgn die abih die baling.sakit ati kan..huhu..die hny akn dgr kalo ayah aku ckp jer.kalo ayah aku mrh skali je..terus majuk smpai tertido..cian la plak tgk die kene mrh.tp ayah aku x pnah naik tgn pun kat die mcm mane ayah aku pnh naik tgn kat kami adik beradik.huhu...


hehehe..yg ni aku x sabo nak citer pasal bdk ni..ank buah aku yg last.name die Nurin Safiyya Batrisyia.umur die 4 thn tp die x pnah ngaku umur da 4 thn...muka die nmpak NOTI x?..ahaha..bile org tny asyik ckp 2 thn je.of course la org terkejut kan sbb mulut nye sgt la petah.ehehe..esya ni lawak skit perangai die..mulut cam org tua skit.kdg2 kite x expect die bley ckp camtu.ada pnah 1 kali tu, after blk keje ari jumaat aku trus g umah kakak aku kat pandan indah. tp kakak aku x blk keje lg time aku smpai kat umah.then aku lepak2 la ngan ank buah aku kan sambil tgk tv.tetibe time kakak aku blk si esya ni g la smbut umi die blk n die ckp ape tau:-

esya: Umi, esya ade hadiah utk Umi.
kakak: (dgn suspen duk pk ape hadiah nye)ape die?
esya: tadaaaaaaaaaa....makteh(mcm suprise).

hahha..tergelak kitorg 1 umah.ye laa aku mmg tiap2 minggu blk umah kakak aku.leh die wat suprise cam tu.ahaha..lain la kalo aku ni sethn da x jumpe kakak aku.ahahha..die plak sengeh jer.ekeke.mcm2 kerenah si esya ni.ari tu aku bw die n kakak die si nurin tdo kat umah aku, sbb nak mandi kolam.bgn je dr tdo pg tu, trus je sembang2 cam da lame bgn.osmet aku leh terkejut die bgn tdo je trus berckp2.hahaha..aku jwb slamber je, bdk2 ni mmg byk ckp.ahaha..riuh rendah umah aku 1 hari..kalo x sunyi jer.hua hua hua..

last week esya n kakak die duk kat umah mak aku.ye la, ayah aku da x keje so die la jaga dak 2 org tu skali ngan danish.huhuhu.cian gak aku kat diorg.ye laa, kakak aku da keje kat arab saudi,so gilir2 la duk umah mak aku kdg umah mak abg ipar aku.cian kan...last week, adik aku call ckp esya mimpi aku n umi die..waaa sedey nyer..menitis jugak air mata aku ni..tentu die rindukan kitorg..aku pun rindu sgt kat die..huhu...arghh aku x dpt thn kerinduan aku..sob sob sob..xper esya, nx week makteh blk kg ye..nnt kite g jln2.

uhux...rindu diorg sesgt..aku harap nx week blk kg, terubatla rindu aku kat diorg..sob sobsob

No comments: