Jom ikut UK

Tuesday, August 5, 2008

Hati..

sob sob sob.....da 2 mlm aku tdo dgn linangan air mata..aku sedey sgt dgn ape yg terjadi skang..i know, he didn't mean it.. but, i can't control eventho aku da pujuk diri aku..aku terasa sesangat...
aku tau yang I'm too sensitive.My fren pnah ckp yg aku " Terlalu la sesitif tapi aku slalu nafikan"..sbb aku jarang pedulikan ape yg aku rs dari diri aku..yang aku pentingkan ialah perasaan org. Pernah sampai 1 tahap, aku rs penat jg perasaan org..huhu..teruk kan aku ni..

I'm so sorry..it's so hard to deny it.aku da cube utk tidak fikirkan perasaan org..tp aku x boleh...knp aku selalu pentingkan perasaan org lain dari perasaan aku sendiri...Ya Allah, Hati aku da penat..setiap kali aku menjaga hati org lain..Hati aku yang tersiksa...I'm SICK.sob..sob..sob..

Ya Allah, dugaan apakah ini? Kadang-kadang aku rs x sanggup utk hadapi dugaan ni...kadang-kadang juga aku rs bosan da dgn ni semua.. aku masih ingat lagi kata-kata kakak senior aku dlu, nama die kak dayang:-

"Ju, Allah sayang kan Ju.Allah takkan sesuka hati bagi dugaan kat Ju mcm tu jer. Dia tau yang Ju boleh hadapi dgn tabah. Allah rindukan kasih dan cinta Ju pada Dia. Mungkin dgn adanya dugaan ni, ia akan buat Ju makin rapat dgn Dia. :) "

Ya Allah..ampunkanlah dosaku..Terima kasih kak Dayang. kata-kata kak Dyg ni Ju x pnh lupekan. kata-kata dia betul-betul menyedarkan aku..aku tau aku bukanlah seorg hamba yang baik. begitu byk dosa yang telah aku lakukan..aku x nafikan, sejak akhir2 ni aku semakin jauh dgn Tuhan..aku akui nya..mungkin sbb tu aku x tenang..Hati sering gusar.

Ya Allah, maafkan aku..aku telah abaikan Engkau..aku lupa akan tanggungjawab ku kepada Engkau..aku tau, aku x dpt nak putar balik masa seperti dulu. InsyaAllah, aku akan berubah seperti dulu, menjadikan ayat-ayat suciMu sebagai temanku...amin.

No comments: