Jom ikut UK

Thursday, May 12, 2011

Haruskah aku Mati

 

Ini adalah tajuk citer kat drama tv9 semlm. Saper ade tgk?

Citer ni mengisahkan seorg anak yang sangat taat kepada ibu dia. Sampai kan dia sakit, mak dia ckp x payah g spital n berubat kampung pun die follow jer. Isteri dia bawa p jmpe doc, doc mengesahkan dia ada tumor sepjg 6cm. Tapi idaknye dia percaya kpd isteri dia. Dia lebih percayakan ibu dia.

G berubat kampung, bomoh tu ckp ade org dengki kat dia. Guna-guna dia. Tu sbb die sakit smpai gini gaya. Isteri x dpt buat apa2 sbbnye si anak ni xnak melawan cakap ibunya sebab xnak jd anak durhaka, kononnyeee..huhu

Memang sangatlah taat dan patuhnya dia pada ibu dia.

Klimaks citer ni, menantu dia x dpt menahan tgk suami terlentang kesakitan sampai da buta, telah melawan mak mertua dia dengan nak bawa balik suami dia dan bawa g hospital. Sekali mak mertua dia cakap:

“Engkau tu hanya BINI..aku ni Mak dia. Ko jgn nak melawan ckp aku. Anak aku x pnh melawan ckp aku selain dari kahwin dengan kau! ”

Ayat ni betul2 menyentuh perasaan aku. Tetiba teringat kenangan pahit aku dlu…Walaupun ia terlah berlalu, tapi masih tersemat rapi dalam hati. Tak tahu bagaimana untuk mengikiskan nya.

Aku pasrah.

Cuba untuk memafkannya. Lagi aku memaksa diri, selagi itu aku marah pada diri ini. Kekadang Syaitan ada juga menghasut sampai aku berfikiran yang Allah tidak Adil pada aku. Ia sampai begitu sekali aku berfikir.

Ampunkan hambaMu yang jahil ini, ya Allah…

No comments: